2011. dec. 29.

zene: Dry the River - No rest

ezt a zenét azoknak küldöm, akik szerettek már úgy, mint például tegnap én.
a szeretetről akartam írni, akarok írni, lehet könnyebben jönnének a szavak, ha inkább szeretnék, "szeretnék a szeretetről írni", és mennyivel szebben hangzik!
egyébként, egyelőre fogalmam sincs, mit kéne, de lehet, hogy éppen ez benne a szép (vagy nem), mindenesetre rákeresek google-n, kíváncsi vagyok, mit mondanak az okosok; „A szeretet a másik ember vélekedésének, gondolatainak és álmainak tisztelete, együttérzés a hibáiban, és az az elv, hogy kisebb áldozatot hozunk azért, hogy neki ne kelljen nagyobb áldozatot hoznia.”, aztán Jean-Paul Sartre szerint "nem létezik szeretet, csakis dominálás és behódolás", hoppá, ennek az embernek igen szar élete lehetett, aszondja "a legjobb trükk arra, hogy domináljak valakit, az, hogyha el tudom hitetni vele, hogy ő szeret engem.", egekura, Erich Fromm persze tök máshogy látja, "A szeretet elsősorban nem egy meghatározott személyhez fűződő viszony; a szeretet magatartás, a jellem beállítottsága, amely meghatározza az illető személy viszonyulását, nem a szeretet egy bizonyos „tárgyához”, hanem a világ egészéhez." százan százféleképpen, Gary Chapman csak annyit tesz hozzá ehhez az egészhez, hogy "A szeretet hét vonása: kedvesség, türelem, megbocsátás, udvariasság, alázat, nagylelkűség, őszinteség.", hát persze.
meg ugye van egy csomó elképzelés, pölö Platón Szümpozionjában az emberek hermafroditák, - egymásnak teremtett férfi és nő, ketten egészek, csodabeszéd -, de isten szétválasztja őket, minden jónak elrontója, hát hogyne, és mindenki keresi a másik felét. azt, akit elveszített. "A szerelem önmagunk elvesztett felének a sóvárgása"

őszintén szólva nekem Fodor Ákos néhány sora  jut eszembe a szeretetről így elsőre - másodszorra is, jajj de vicces vagyok -: 

"Bukdácsolva is
hálás vagyok, hogy felé
lejt minden utam."


hálás vagyok. akkor is, ha vizet locsolnak a pofámba, ha azt mondják, hogy nem kellesz, nem baj szívem, ha nem, üvöltsd te is ezzel a szépfiúval, hogy ájlávjúindöbed, hogy lehetetlenül szeretlek, madárrá teszed a szívem, akkor is, ha te nem, hogy csillagóra és szimmetria, és hogy lásd már meg azt a kurva fényt a szívemben!
mert:

"A szeretésen
k í v ü l minden emberi
tett: romépítés."

1 megjegyzés:

hát hahó