2012. jan. 22.

Gondolatok, össze-vissza

Egyre inkább szaporodnak az írások a blog oldalán, amikhez zenét, fotókat csatolnak. Nem átallom tehát, hogy én is írjak valamit. Természetesen ez is kapcsolódni fog dolgokhoz. Igen, nem egy könyvről akarok írni kifejezetten, vagy egy zenéről, hanem úgy általánosan egy-két dolgot. Persze, lesz benne szó muzsikáról is, olvasnivalóról is - az utóbbi az egyik kedvencem - meg sok minden másról is.
Kezdeném a könyvvel. Biztos meglepődtök, de nem egy szépirodalmi műről van szó, bár ki tudja. Ez egy fantasy könyv, helyesebben novelláskötet. Az írója, a lengyel Andrzej Sapkowski ( remélem nem írtam el) és angol címe, The Witcher ( magyarul: Vaják) . A kicsit "kockábbak" már felismerhették miről van szó, akik meg nem, azoknak röviden bemutatom.
Hősünk - Geralt - nem egy mindennapi figura. Szörnyvadász, a legjobbak közül való. Ám a történet nem merül ki ennyiben. Az író remekül egybevegyíti a mai kor problémáit ( bürokrácia, politika, kisebbség) a középkori fantasy világával. Ebben a könyvben olvashatsz vérfertőzött királylányokról, jószívű szörnyetegekről, igaz szerelemről, ígéretekről, fájdalmakról. Természetesen a hétköznapi mesék elemeivel fűszerezi meg a történeteket az író, amiket a germán legendák őriztek meg a mai kor számára. Az élelmes olvasó mindezekre felfigyelhet, némelyiken jót is mosolyoghat magában.
A minap olvastam el a magyar könyvből a Kisebbik rossz című fejezetet és elgondolkodtam rajta, mit is jelent ez valójában. A könyvben is felvetnek egy nézetet, azt nem árulom el, de sok érdekes kérdést felvet ez a dolog.
"Kisebbik rossz". Mit is jelent ez? Ezek szerint nem feltétlen a jó és jobb, vagy a rossz megoldás közül lehet választani? Mindenki próbálja a legjobb módon megoldani a problémáit, lehet, hogy azok abban a pillanatban helyesnek tűnnek, aztán egész életén át nyögi a terhét az illető? Gondolkodtam, volt már nekem ilyen? Választottam és a szerintem helyeset, majd két percre rá homlokomra csaptam: "Basszus!" Hát persze, hogy volt már, de még mennyiszer és ez az, ami rémisztő. Olyan, mint az éjszaka, nem az a rémisztő benne, hogy sötét van, hanem mert a sötétben sötét gondolatok marcangolják a szívünket, fejünket. Mindenesetre érdekes olvasmány a könyv, akik szórakozni akarnak, mégis igényesen, azoknak is ajánlom, nem csak a fantasy kedvelőinek.
Ígértem zenét is. Nem fűznék hozzá sok gondolatot, csak valamiért jó érzéssel tölt el, mikor hallgatom. Hetek óta ez az egy zene, ami bármilyen érzést is kivált belőlem. Hiányzott.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

hát hahó